This paper is the fruit of teaching experience gained during a workshop with postgraduates studying of a doctorate. Having the opportunity to exploit IT classroom facilities, I used the experience to reason about what is happening to 'specialised' languages after the advent of the Internet and the consequent impact on language pedagogy. I concentrated on the field of e-commerce since this is an area whose existence depends exclusively on the opportunities offered by IT.

Il saggio si pone come obiettivo una riflessione sulle opportunità offerte dalle nuove tecnologie, Internet in particolare, nell'apprendimento dell'inglese per scopi speciali a partire da un'esperienza didattica condotta con una classe di dottorato di Ricerca.

THE INTERNET AND ESP LEARNING AND TEACHING: NEW CHALLENGES, NEW OPPORTUNITIES

DI SABATO, Bruna
2009-01-01

Abstract

This paper is the fruit of teaching experience gained during a workshop with postgraduates studying of a doctorate. Having the opportunity to exploit IT classroom facilities, I used the experience to reason about what is happening to 'specialised' languages after the advent of the Internet and the consequent impact on language pedagogy. I concentrated on the field of e-commerce since this is an area whose existence depends exclusively on the opportunities offered by IT.
2009
Il saggio si pone come obiettivo una riflessione sulle opportunità offerte dalle nuove tecnologie, Internet in particolare, nell'apprendimento dell'inglese per scopi speciali a partire da un'esperienza didattica condotta con una classe di dottorato di Ricerca.
foreign language learning; ESP; new technologies; apprendimento delle lingue straniere; Inglese per scopi speciali; nuove tecnologie
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12570/1691
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact