This paper reports some of the results of a survey carried out in 2011 in order to get the feel of the Italian teachers. expectations, fears and thoughts in the wake of the 'CLIL revolution'. As will be shown, reality is quite different from the ideal world in which some projects seem to be tailored.

il saggio è costituito dal resoconto su un'indagine condotta dalle autrici sullo stato d'animo degli insegnanti alla vigilia della'pplicazione della Riforma Gelmini per quanto attiene il CLIL.

CLIL in Italian Schools: The Issue of Content Teachers' Competence in the Foreign Language

DI SABATO, Bruna;DI MARTINO, Emilia
2012

Abstract

il saggio è costituito dal resoconto su un'indagine condotta dalle autrici sullo stato d'animo degli insegnanti alla vigilia della'pplicazione della Riforma Gelmini per quanto attiene il CLIL.
978-84-8081-339-6
This paper reports some of the results of a survey carried out in 2011 in order to get the feel of the Italian teachers. expectations, fears and thoughts in the wake of the 'CLIL revolution'. As will be shown, reality is quite different from the ideal world in which some projects seem to be tailored.
CLIL; Italian school system; foreign language competence
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/20.500.12570/3380
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
social impact