This paper discusses a university teaching experience in which generative AI was integrated into a special pedagogy course for future socio-pedagogical educators. The analysis of student perceptions highlights its effectiveness in supporting content learning and fostering the development of critical thinking, which is essential for adopting an authentically inclusive stance.
Il contributo presenta un’esperienza didattica universitaria che ha integrato l’uso dell’IA generativa in un corso di pedagogia speciale per futuri educatori professionali socio-pedagogici. L’analisi delle percezioni degli studenti ne evidenzia l’efficacia nel sostenere l’apprendimento dei contenuti e promuovere lo sviluppo di un pensiero critico, funzionale all’assunzione di una postura autenticamente inclusiva.
Formare allo sguardo inclusivo con l’IA generativa. Un’esperienza didattica con futuri educatori scolastici
Daniela Manno
2025-01-01
Abstract
This paper discusses a university teaching experience in which generative AI was integrated into a special pedagogy course for future socio-pedagogical educators. The analysis of student perceptions highlights its effectiveness in supporting content learning and fostering the development of critical thinking, which is essential for adopting an authentically inclusive stance.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.