RicercaInizia una nuova ricerca

NOTA: è possibile cercare una corrispondenza esatta usando i doppi apici, ad es: "evoluzione della specie". Qualora si cerchi un identificativo, è consigliabile cercarlo in due modi differenti: tra apici con caratteri speciali es: "978-94-6366-274" oppure senza caratteri speciali solo come sequenza numerica: es 978946366274.

cerca in
Risultati 31 - 40 di 50 (tempo di esecuzione: 0.003 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Pratiche performative teatrali nella formazione di competenze didattiche. Non cognitive skills, contaminazioni e azioni non lineari 1-gen-2022 Carlomagno, Nadia
QUARTIERI DI VITA 2021: FRAGILITIES AND PERFORMING ARTS IN NEUROSCIENCE AND HUMANITIES 1-gen-2022 Carlomagno, Nadia; Zappettini, Cristina; Borgogni, Antonio
Research on the function of the motor autobiography as a self-assessment methodology for future teachers of the Italian kindergarten and primary school 1-gen-2012 Carlomagno, Nadia; Cecoro, G; Ambretti, A; Prosperi, R; Mustafa, U; GOMEZ PALOMA, F; Sibilio, M
Role Playing and Perspective Taking: An Educational Point of View 1-gen-2014 Carlomagno, Nadia; Di Tore, A; Sibilio, M
Self-Assessment of Sports-Motor Skills for Will-Be Nursery and Elementary Teachers in Italy 1-gen-2012 Cecoro, G; Ditore, S; Sgambelluri, R; Ambretti, A; Prosperi, R; Carlomagno, Nadia
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process 1-gen-2012 Ditore, S; Aiello, P; Palumbo, C; Vastola, R; Raiola, G; Delia, F; Carlomagno, Nadia; Sibilio, M
Teaching Research Focused on Physical Activities in Italian Primary School: The Use of Technological Instruments for the Assessment 1-gen-2011 Sibilio, M.; Macchi, C.; Prosperi, R.; Ambretti, A.; Raiola, G; Aiello, P.; Carlomagno, Nadia
The Assessment of the Skills of Primary School Teacher: Hypothesis of Self-Assessment Tools 1-gen-2011 Vastola, R.; Sgambelluri, R.; Prosperi, R.; Cecoro, G.; Carlomagno, Nadia
The Assessment-Prediction Capacities of Teachers during Physical Activities in the Primary School in Italy: Analysis of the Relationship between Expected Energy Expenditure and Actual Energy Expenditure during a Light Physical Activity Lasting 15 Minutes (nd. Scopus) 1-gen-2010 Carlomagno, Nadia; Di Tore, S.; Aiello, P.; Raiola, G.; Prosperi, R.; Macchi, C.
The Autobiographical Approach as a Tool of Self-Assessment for Teaching Skills of Primary School Teachers in the Motor Field: the Experience of Campania (Ind. Scopus) 1-gen-2009 Galdieri, M; Carlomagno, Nadia; Delia, F; Prosperi, R; Baldassarre, G; Aiello, P; Sibilio, M
Risultati 31 - 40 di 50 (tempo di esecuzione: 0.003 secondi).
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile

Aggiungere filtri:  
Aggiungi
Opzioni
Scopri
Tipologia
  • 1 Contributo su Rivista 50
  • 1 Contributo su Rivista::1.1 Arti... 50
Autore
  • MINGHELLI, VALERIA 1
  • RIVOLTELLA, PIER CESARE 1
Data di pubblicazione
  • 2020 - 2023 9
  • 2010 - 2019 36
  • 2008 - 2009 5
Rivista
  • GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE A... 4
  • INTERNATIONAL JOURNAL OF DIGITAL ... 4
  • BEDEN EGITIMI VE SPOR BILIM DERGISI 3
  • BULETIN STIINTIFIC - UNIVERSITATE... 3
  • CHINESIOLOGIA 3
  • JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE 3
  • SPORT SCIENCE 3
  • ACTA KINESIOLOGICA 2
  • EDUCATION SCIENCES & SOCIETY 2
  • INTERNATIONAL QUARTERLY OF SPORT ... 2
Keyword
  • Didactics 3
  • Simplexity 3
  • Action 2
  • embodied cognition 2
  • feedback 2
  • interaction 2
  • Performative didactics 2
  • Presence 2
  • Relationship 2
  • theatre 2
Lingua
  • eng 32
  • ita 11
Accesso al fulltext
  • no fulltext 50